رهبر انقلاب: جمهورى اسلامى ايران در قضيه فلسطين همواره در كنار مقاومت و مردم خواهد بود رهبر انقلاب: جمهورى اسلامى ايران در قضيه فلسطين همواره در كنار مقاومت و مردم خواهد بود
تاریخ : دو شنبه 24 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

رهبر انقلاب: 
 
احمد توكلى:
• فيلترينگ اخير حتى اگر توجيه امنيتى داشته باشد، بايد توسط مسئولان براى مردم توضيح داده شود•
عضو كميسيون اقتصادى مجلس:
 
رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس:
 
فائو اعلام كرد: 
 
به اتهام صادرات به ايران؛
 
 
 
 
 
واتيكان اعلام كرد: 
 
عضو كميسيون برنامه  و بودجه و محاسبات: 
 
غلامعلى رياحى: 
 
سرپرست بازرسى كل استان خوزستان: 
 
   
رهبر انقلاب: 
جمهورى اسلامى ايران در قضيه فلسطين همواره در كنار مقاومت و مردم خواهد بود 
 
اسماعيل هنيه نخست وزير قانونى دولت فلسطين روز گذشته با آيت ا... خامنه اى رهبر انقلاب ديدار كرد. به گزارش ايسنا، حضرت آيت ا... خامنه اى در اين ديدار، پشتيبانى ملت ها بويژه امت اسلامى از مقاومت اسلامى فلسطين را عمق استراتژيك گروه هاى مقاومت دانستند و تأكيد كردند: پيروزى هاى سال هاى اخير در فلسطين و حتى بخشى از علل بيدارى اسلامى در منطقه، نتيجه ايستادگى مردم و گروه هاى مقاومت فلسطينى بوده است و پيروزى هاى آينده و تحقق وعده الهى نيز در گرو همين ايستادگى و مقاومت است. ايشان با اشاره به ايستادگى مردم غزه و شكست رژيم صهيونيستى در جنگ ۲۲ روزه افزودند: شكى وجود ندارد كه احساسات متراكم ملت هاى منطقه در قضيه غزه نيز در انفجار ناگهانى آتشفشان منطقه مطثر بوده است. رهبر انقلاب اسلامى با تأكيد بر اين كه هر حركت تضعيف كننده مقاومت، آينده را مخدوش خواهد كرد، خاطرنشان كردند: بايد همواره مراقب نفوذ عناصر سازشكار به كالبد مقاومت بود زيرا بروز بيمارى، تدريجى است. ايشان خطاب به آقاى اسماعيل هنيه افزودند: ما در ايستادگى شما و بسيارى از برادران مقاومت ترديد نداريم و مردم نيز از مقاومت فلسطين انتظارى جز ايستادگى ندارند. ايشان با يادآورى سرنوشت ياسر عرفات كه بعد از محبوبيت سال هاى دوران ايستادگى، بعلت خروج از مسير مقاومت، مطرود ملت هاى منطقه شده بود، تأكيد كردند: مقاومت و ايستادگى زمينه ساز جذب دل هاى مردم و ذخيره بزرگى است كه بايد آن را حفظ كرد. رهبر انقلاب با تأكيد بر اين كه جمهورى اسلامى ايران قضيه فلسطين را قضيه اى اسلامى و موضوع خود مى داند، خاطرنشان كردند: ايران در قضيه فلسطين ثابت و صادق است و همواره در كنار مردم فلسطين و مقاومت خواهد بود. آقاى اسماعيل هنيه نخست وزير قانونى دولت فلسطين نيز در سخنانى ضمن ابراز خرسندى فراوان از ديدار با رهبر انقلاب اسلامى و تبريك سالگرد پيروزى انقلاب اسلامى گفت: سالگرد پيروزى انقلاب اسلامى، امسال در حالى برگزار مى شود كه دنيا و منطقه شاهد تحولات و تغييرات بزرگى بويژه بيدارى اسلامى بوده است. وى با تشكر از حمايت هاى دولت و ملت ايران از قضيه فلسطين افزود: من ديروز از نزديك و همچنين با پروازى كه با هلى كوپتر داشتم، شاهد حضور ميليون ها نفر در مراسم ۲۲ بهمن در تهران بودم و ما ملت ايران را ذخيره استراتژيك براى موضوع فلسطين مى دانيم. آقاى اسماعيل هنيه سپس با اشاره به سه راهبرد دولت قانونى فلسطين، تأكيد كرد: آزادى همه سرزمين هاى فلسطينى از بحر تا نهر، تأكيد بر مقاومت و نپذيرفتن گفتگوهاى سازش، و تأكيد بر اسلامى بودن قضيه فلسطين سه راهبرد اصلى ما هستند. نخست وزير قانونى دولت فلسطين با تأكيد بر ايمان به وعده الهى و قطعى بودن پيروزى ملت فلسطين و نابودى رژيم صهيونيستى، خطاب به رهبر انقلاب اسلامى افزود: همانگونه كه شما چندى پيش فرموديد ما در دوران بدر و خيبر هستيم و به هيچ وجه در دوران شعب ابى طالب قرار نداريم. 
   
احمد توكلى:
«فيلترينگ مردم آزار» براى نظام بسيار هزينه زاست
• فيلترينگ اخير حتى اگر توجيه امنيتى داشته باشد، بايد توسط مسئولان براى مردم توضيح داده شود•
احمد توكلى رئيس مركز پژوهش هاى مجلس با هشدار نسبت به هزينه هاى «فيلترينگ مردم آزار» براى نظام تاكيد كرد: اتفاقات اخير حتى اگر توجيه امنيتى داشته باشد، بايد توسط مسئولان براى مردم توضيح داده شود، چرا كه به افزايش اعتماد مردم نسبت به حاكميت مى انجامد و مردم حق جو نيز اقدامات قابل توضيح و منطقى را خواهند پذيرفت. احمد توكلى در گفتگو با مهر افزود: شيوه فيلترينگ اخير و قطع بدون اطلاع بسيارى از سرويس هاى مورد مراجعه اكثر قريب به اتفاق مردم، بدون اينكه قبلا گزينه جايگزين در داخل ايجاد شده باشد و بدون اينكه مسئولان مربوطه قبلا توضيح قانع كننده به مردم داده باشند، گلايه اقشار تحصيلكرده را به دنبال دارد و چنين فيلترينگ مردم آزارى براى نظام بسيار هزينه زاست. توكلى ادامه داد: اين روش فيلترينگ ضررهاى ديگرى هم دارد. از يك طرف مردم را به قانون شكنى و استفاده از سازوكارهاى ضدفيلتر تحريك مى كند و قبح قانون شكنى را مى ريزد و از طرف ديگر فيلترينگ را از حالت ابزار كنترل فضاى مجازى مطثر خارج مى كند، چرا كه در وضعيتى كه اكثر كاربران اينترنت به سمت استفاده از نرم افزارهاى فيلترشكن سوق داده مى شوند، فيلترينگ تاثير خود را از دست مى دهد. وى افزود: مسئولان مربوطه بايد به صورت صريح و شفاف دلايل اين مساله را براى مردم توضيح دهند و بدون فراهم كردن امكانات سهل الاستفاده و مشابه جايگزين در داخل، بيش از اين مردم آزارى و براى نظام هزينه تراشى نكنند. رئيس مركز پژوهش ها ادامه داد: مسئولان مربوطه بايد توجه داشته باشند كه سازوكار فيلترينگ، قبل از اتفاقات اخير نيز از برخى مشكلات، همانند فيلترينگ بسيارى از سايت هاى مفيد كاربردى و تخصصى رنج مى برده كه بايد نسبت به رفع آن همت شود. توكلى افزود: اتفاقات اخير حتى اگر توجيه امنيتى داشته باشد، بايد توسط مسئولان براى مردم توضيح داده شود، چرا كه به افزايش اعتماد مردم نسبت به حاكميت مى انجامد و مردم حق جو نيز اقدامات قابل توضيح منطقى را خواهند پذيرفت. به گفته رئيس مركز پژوهش ها رفتارهاى تصميم سازان در وضعيتى كه آثار تصميمات آنها بر اقشار وسيعى از مردم تاثير مى گذارد بايد قابل توضيح و قابل پيش بينى باشد. 
   
عضو كميسيون اقتصادى مجلس:
عرضه ارز نامحدود نمى تواند مشكل ارز بخش توليد را حل كند
 
يك عضو كميسيون اقتصادى مجلس معتقد است كه پورتال ارزى مشكلات ارزى را حل نمى كند و عرضه ارز نامحدود نمى تواند مشكل ارز بخش توليد را حل كند. عبدالرضا ترابى در گفتگو با فرارو و در پاسخ به اين پرسش كه آيا با تاسيس پورتال ارزى، نوسانات و التهابات ارزى حل خواهد شد، گفت: «اگر چنين سايتى ايجاد شده است تنها مى تواند فرايند دريافت ارز براى دريافت كنندگان و صادر كنندگان را تسريع كند و با اين سايت بخشى از رفت و آمدهاى اضافى حذف خواهد شد و به صورت ديجيتالى انجام خواهد شد و تنها در تسريع مقدمات لازم براى گرفتن ارز براى صادركنندگان و وارد كنندگان موثر خواهد بود.» ترابى ادامه داد: «پورتال ارزى مشكلى از مشكلات مردم را رفع نخواهد كرد. بخشى از مردم كه نيازهاى مسافرتى دارند و مقدار آن معلوم است، ولى آنچه من استنباط مى كنم اين است كه تنها در بخش واردات و صادرات كارهاى ادارى را تسريع مى كند و مشكل ارز باقى خواهد ماند.» وى در مورد اينكه عرضه نامحدود ارز به بخش توليد مشكل اين بخش را حل خواهد كرد، گفت: «الان به خاطر تحريم دلار رد و بدل نمى شود. اما در بخش صنعت مشكلات وجود دارد كه بايد از قبل حل مى شد.» نماينده مردم گرمسار ادامه داد: «بسيارى از مشكلات ما در بخش صنعت مربوط به هدفمندى يارانه هاست و شش ميلياردى كه بايد به اين بخش پرداخت مى شد اما اين كار انجام نشد و بسيارى از صنعت گران به همين خاطر متضرر شده و واحد صنعتى خود را تعطيل كرده اند. الان كه گفته مى شود ارز نامحدود به صنعت گران داده مى شود وجهى ندارد زيرا صنعتگر ريال لازم را براى گرفتن اين ارز ندارد.» عضو كميسيون اقتصادى مجلس افزود: «صنعتگرى كه ورشكست شده بايد در مقابل ارزى كه مى گيرد ريال بدهد، در حالى كه اين ها ديگر ريال ندارند و اكثرشان وام هاى بانكى كه گرفته بودند چند برابر شده و آنها الان مشكلات مالى در باز پرداخت اين وام ها دارند. توليد كنندگان هر روز تهديد به تعطيلى، مصادره و زندان مى شوند. توليد كنندگان بايد پول لازم براى ارز نامحدودى كه دولت مى خواهد عرضه شود داشته باشد، در حاليكه چنين نيست.» ترابى در پايان و در پاسخ به اين پرسش كه علت التهاب در بازار ارز و راه حل را چه مى دانيد، گفت: «مشكل در اين جا بود كه در اوايل امسال قيمت ارز توسط دولت به هم خورد، بازار سياه به وجود آمد و مشكل ارزى درست شد، ارز بسيار گران شد و هنوز هم اين چند نرخى بودن ارز حل نشده است. راه حل قضيه آن است كه دولت بايد ارز را تك نرخى كند و اين نرخ را كه -در قانون ۱۱۵۰ تومان در نظر گرفته شده است- را تثبيت كند و در غير اين صورت مشكلات ادامه خواهد يافت.»
   
رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس:
از هموار شدن شرايط براى توليد در لايحه بودجه خبرى نيست 
 
رييس كميسيون صنايع و معدن مجلس گفت: سر جمع اعتبارات بخش صنعت و معدن با رشد ۶/۱۳ درصدى از ۶/۵۵۱ به ۷/۶۲۶ ميليارد تومان افزايش يافته است. سيدحسين هاشمى به ايسنا گفت: سر جمع اعتبارات صنعت و معدن لايحه بودجه سال ۱۳۹۱ از رشد ۶/۱۳ درصدى برخوردار شده است، اما اين رشد، رقم چشمگيرى را نشان نمى دهد. وى افزود: اعتبارات استانى نيز رشد ۲/۱۴ درصدى را نشان مى دهد. بودجه تحقيق و پژوهش با رشد ۳۳ درصدى و اعتبارات زيرساخت هاى صنعتى و معدنى از رشد ۷/۲۳ درصد برخوردار شده است. نماينده مردم ميانه از رشد سر جمع اعتبارات بخش صنعت و معدن از ۶/۵۵۱ ميلياد تومان به ۷/۶۲۶ ميليارد تومان سخن گفت و افزود: اعتبارات ارتقاء توليدات صنعتى از رشد ۳/۶ درصدى برخوردار شده و به تقويت اتيلن غرب و اعتبارات زمين شناسى نيز توجه خوبى شده است. هاشمى از پرداخت نشدن بخش قابل ملاحظه اى از بودجه سازمان هاى توسعه اى سخن گفت و افزود: در بخش بودجه سازمان گسترش و نوسازى صنايع ايران در يك فقره بايد ۲۷۰ ميليارد تومان به اين سازمان پرداخت مى شد كه نشده است، علاوه بر آن از ۲۴۰ ميليارد تومان درآمد حاصل از فروش شركت هاى زيرمجموعه ايدرو فقط ۶۷ ميليارد تومان به اين سازمان پرداخت شده است به اين ترتيب چطور مى توان اهداف نظام در مناطق غيربرخوردار و محروم را اجرايى كرد؟ اين روند موجب كند شدن پيشرفت پروژه هاى عمرانى دولت در مناطق محروم و دورافتاده شده است. وى در بخش ديگرى در گفت وگويش، لايحه بودجه سال آينده را فاقد رديف قانون هدفمندسازى يارانه ها دانست و افزود: بودجه ۹۱ براى شرايط عادى نوشته شده و هيچ توجهى به شرايط فعلى اقتصاد نداشته است، هم چنين در لايحه بودجه از هموارتر شدن شرايط براى بخش توليد خبرى نيست. هاشمى انطباق لايحه بودجه سال ۱۳۹۱ با قانون برنامه پنجم توسعه را خواستار شد و اظهار كرد: به نظر مى رسد لايحه بودجه سال آينده بايد بر اساس قوانين بالادستى و قانون برنامه پنجم تنظيم مى شد. رييس كميسيون صنايع و معادن، نفتى تر شدن لايحه بودجه سال آينده را مورد اشاره قرار داد و افزود: به نظر مى رسد نفتى تر شدن بودجه به عارضه اى غيرقابل درمان تبديل شده است. خروج از اقتصاد تك محصولى نفت از ابتداى پيروزى انقلاب اسلامى هدف گذارى شد ولى همواره نقش درآمدهاى نفتى در بودجه رشد يافته است. نماينده مردم ميانه هزينه كرد بودجه شركت هاى دولتى براى اجراى فاز دوم هدفمندسازى يارانه ها را قانونى ندانست و افزود: برخى شواهد نشان از اجراى فاز دوم هدفمندسازى يارانه ها در پوشش هاى مختلف دارد. به عنوان نمونه برخى از تحليل گران معتقدند همچون سال قبل از بودجه شركت هاى دولتى يا بودجه عمرانى در ساير رديف ها هزينه خواهد شد، البته نبايد فراموش كرد اين اقدام خلاف قانون است. به طور مثال براى اجراى فاز دوم هدفمندسازى يارانه ها فقط بايد از محل هدفمندسازى تامين اعتبار كرد و هزينه كرد ساير رديف هاى بودجه در اين بخش كه تازه در لايحه بودجه ۹۱ هيچ پيش بينى براى آن نشده، خلاف قانون است. وى يادآور شد: گزارش سال جارى ديوان محاسبات به خوبى نشان مى دهد كه دولت چه تخلفاتى در هزينه كرد ساير منابع و اعتبارات در اجراى فاز اول هدفمندسازى مرتكب شده است. 
   
فائو اعلام كرد: 
افزايش قيمت هاى جهانى مواد غذايى در ماه ژانويه 
 
سازمان خواروبار و كشاورزى ملل متحد (فائو) اعلام كرد: قيمت هاى جهانى غذا در ماه ژانويه براى نخستين بار در شش ماه گذشته افزايش يافت و ممكن است در ماه فوريه نيز به دليل نگرانى نسبت به آب و هواى نامساعد در مناطق اصلى توليد غله و سبزيجات، افزايش داشته باشد. به گزارش ايسنا، قيمت هاى جهانى غذا كه از ژوييه ۲۰۱۱ رو به كاهش بوده است، در ماه ژانويه نسبت به ماه پيش از آن، حدود دو درصد افزايش يافت و شاخص قيمت غذاى فائو به ۲۱۴ واحد رسيد. قيمت هاى ذرت و سوياى آمريكا اخيرا با پيش بينى محصول كمتر در مناطق خشكسالى زده آمريكاى جنوبى، افزايش يافته است. قيمت هاى جهانى غذا كه از سوى فائو پيگيرى مى شود در ماه فوريه ۲۰۱۱ به ركورد بالايى رسيد و موجب برانگيخته شدن تورم و اعتراضات مردمى معروف به بهار عربى شد اما قيمت ها در نيمه دوم سال ۲۰۱۱ كاهش يافتند. شاخص قيمت غذاى فائو كه تغييرات قيمت سبدى از كالاهاى غذايى شامل غلات، لبنيات، گوشت و شكر را بررسى مى كند، هفت درصد پايين تر از آمار ژانويه ۲۰۱۱ و همچنين پايين ۲۳۸ واحد ثبت شده در فوريه ۲۰۱۱ باقى مانده است. به گفته عبدالرضا عباسيان، اقتصاددان ارشد فائو، تامين قوى به دليل توليدات كشاورزى بهتر از حد مطلوب در سال ۲۰۱۱ و ذخاير بالا مى تواند به فشار تنزلى بر قيمت هاى غذا بيافزايد. فائو برآورد خود از توليد جهانى غلات را به ميزان ۴.۶ ميليون تن از پيش بينى قبلى اش افزايش داده و به ۲.۳۲۷ ميليارد تن رسانده است كه ۳.۶ درصد بالاتر از توليد ۲۰۱۰ است. همچنين اين نهاد سازمان ملل پيش بينى خود از ميزان ذخاير جهانى غلات تا پايان فصل ۲۰۱۲ را به ميزان پنج ميليون تن بالا برده و به ۵۱۶ ميليون تن رسانده است. بانك جهانى ماه گذشته اعلام كرد تصور مى رفت قيمت هاى جهانى در سال جارى با توجه به ضعيف شدن اقتصاد جهانى كه تقاضاى مصرف كنندگان را كاهش مى دهد و همچنين افزايش تامين غذا، كمتر شود اما افزايش احتمالى در قيمت هاى نفت ممكن است اين روند را معكوس كند. 
   
به اتهام صادرات به ايران؛
۴ سنگاپورى به آمريكا تحويل داده مى شوند
 
دادگاهى در سنگاپور اعلام كرد، چهار تبعه اين كشور كه به تلاش براى قاچاق ابزارهاى كنترل راديواكتيو به ايران متهم هستند، مى توانند به آمريكا مسترد شوند. به گزارش ايسنا، پايگاه اينترنتى «بيزينس ويك» گزارش داد: سنگاپور چهار تن را در ماه اكتبر پس از آن دستگير كرد كه وزارت دادگسترى آمريكا ادعا كرد ترتيب انتقال پنج محموله را از ژوئن ۲۰۰۷ تا فوريه ۲۰۰۸ از طريق سنگاپور داده اند. اين افراد كه ظاهرا با نفر پنجمى كه ادعا مى شود ايرانى است ارتباط داشته اند، متهم به نقض قوانين آمريكا هستند كه صادرات اقلام آمريكايى به ايران را منع مى كند. اين دادگاه اعلام كرد، اين اتباع سنگاپور ۱۵ روز فرصت دارند تا به حكم دادگاه اعتراض كرده و درخواست تجديد نظر كنند. آمريكا استرداد اين متهمان را براى محاكمه آنها به اتهام توطئه براى كلاهبردارى، قاچاق، صادرات كالاهاى ممنوعه از آمريكا به ايران، صادرات غير قانونى تجهيزات دفاعى از آمريكا و ارايه اظهار نامه هاى جعلى خواستار است. ديويد آدلمن، سفير آمريكا در سنگاپور در بيانيه اى اعلام كرد: ما از دولت سنگاپور براى حمايت شان در اين پرونده تقدير مى كنيم. 
   
 
چين خواهان تحقق سريع از سرگيرى گفتگوها ميان ايران و ۱+۵ است
 
معاون وزير امور خارجه چين روز يك شنبه با معاون دبير شوراى عالى امنيت ملى كشورمان ديدار و گفت وگو كرد. به گزارش ايسنا، دو طرف در دور اول مذاكرات هيات چينى به سرپرستى ما ژائو كسو با على باقرى درباره گسترش روابط دو جانبه و تحولات منطقه يى و بين المللى گفت وگو كردند. هم چنين در اين ديدار مذاكرات آينده جمهورى اسلامى ايران با گروه ۱+۵ مورد بحث و بررسى قرار گرفت. به گزارش ايسنا،  معاون وزير امور خارجه چين با هدف ارتقاء گفت وگوهاى چندجانبه درباره برنامه هسته اى ايران در سفرى دو روزه به تهران آمده است. سخنگوى وزارت امور خارجه چين پيش از اين اعلام كرده بود: چين خواهان تحقق سريع از سرگيرى گفت وگوها ميان ايران و گروه موسوم به ۱+۵ است. 
   
 
سفير جمهورى آذربايجان به وزارت امور خارجه احضار شد
 
به دنبال تردد برخى از تروريست هاى مرتبط با ترور دانشمندان هسته يى ايران به جمهورى آذربايجان و برخوردارى از برخى تسهيلات در آن كشور براى عزيمت به تل آويو و همكارى با شبكه هاى جاسوسى رژيم صهيونيستى، جوانشير آخوندوف، سفير آذربايجان در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض دولت جمهورى اسلامى ايران به وى ابلاغ شد. به گزارش ايسنا، مديركل مشترك المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه در اين ملاقات ضمن ارايه يادداشت اعتراض، از دولت جمهورى آذربايجان موكدا خواست كه از فعاليت هاى سازمان جاسوسى موساد عليه جمهورى اسلامى ايران در خاك آن كشور جلوگيرى شود. سفير جمهورى آذربايجان در پاسخ عنوان كرد كه در سفر به باكو موضوع را با مقامات كشورش مطرح و ضمن پيگيرى، پاسخ را به طرف ايرانى اعلام خواهد كرد. در اين ملاقات هم چنين نسبت به رفتار نامناسب جمهورى آذربايجان با نمايندگان نهادهاى جمهورى اسلامى ايران در آن كشور، تبليغات ضد ايرانى روزمره رسانه اى و همچنين توقيف كاميونهاى بارى ايرانى در مسير آستاراـ باكو قويا اعتراض شد و توقف فورى اين قبيل اقدامات غيردوستانه مورد تاكيد قرار گرفت. 
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید